وظایف فروشنده پوشاک کودک

آنچه در این مقاله می خوانید...

ویژگی های فروشندگان حرفه ایتکنیک های برخورد با مشتریاستراتژی تاثیر گذاری بر مشتریاستراتژی تبدیل مشتری شاکی به مشتری وفادار:
وظایف قروشنده لباس

ویژگی های فروشنده پوشاک کودک

فروشندگی پوشاک یکی از پر چالش ترین کسب و کارهاست. مشکلات پیش روی یک فروشگاه لباس از جمله تغییر فصل ، ناقص شدن سایزبندی ها و رنگبندی ها ، تفاوت سلیقه ها و ترند شدن مدلهای خاص در برهه ای خاص و همچنین مشکلات اقتصادی همه از شرایطی هستند که یک فروشنده ی پوشاک را تحت تاثیر قرار میدهند.همچنین با توجه به ازدیاد فروشگاه های حضوری و اینترنتی در سراسر جهان و سهولت خرید از انها ، فروشگاهی برتر است که فروشنده ی خوبی داشته باشد. پس برای اینکه در این شغل و حرفه به جایگاهی دست پیدا کنید و در ماراتن فروش بیشتر به موفقیت برسید بهتر است نگاهی به ویژگی های فروشندگان حرفه ای بیندازید که به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

 

ویژگی های فروشنده پوشاک

 

ویژگی های فروشندگان حرفه ای

خوب گوش دادن :

فروشندگان موفق بیش از اینکه صحبت کنند خوب گوش می دهند تا نیازهای مشتری را شناسایی کنند و سپس بهترین گزینه ی مطابق با نیاز و سلیقه ی مشتری را به او پیشنهاد میدهند. از طرف دیگر گوش دادن به مشتری نشانه ی احترام به او است و باعث افزایش رضایت مشتری از خرید می شود.

مسئولیت پذیر بودن :

فروشنده ی موفق برای کمک به مشتری تمام تلاش خود را میکند و در صورت بروز , کل در پی حل آن است و بهانه نمی اورد.

اعتماد به نفس :

اعتماد از صداقت و اعتبار ناشی می‌شود و  زمانی به وجود می اید که شما متعهد شوید که میتوانید بهترین خود باشید.

نوع محصول و حرفه ی خود را با جدیت پیگیری کنید و مطالعه داشته باشید و بتوانید محصول خود را به خوبی معرفی کنید.در این صورت شما اعتماد به نفس کافی برای متقاعد کردن مشتری را خواهید داشت و یکی از برترین فروشندگان خواهید شد.

به روز بودن :

فروشنده ی باهوش همیشه از وضعیت اطراف خود اطلاع دارد و سعی میکند محصول یا خدمات خود را مطابق با نیازهای روز تغییر دهد تا تاثیر بیشتری بر مشتری داشته باشد.

وظایف فروشنده حرفه ای

انعطاف پذیر بودن :

فروشندگان برتر دارای توانایی مذاکره و بحث در مواقع مشکلات هستند و با ارامش و دانش به مشتری پاسخ میدهند و سعی میکنند از این چالش برای رسیدن به موفقیت بهره ببرند.

چیدمان ویترین و قفسه ترند :

یک فروشنده ی حرفه ای ویترین مغازه ی خود را که نماینده و نشاندهنده ی بهترین اجناس مغازه او است سرسری و بی هدف نمیچیند و سعی میکند در چیدمان ویترین خود از مدل های پر طرفدار و ترند و رنگ های جذاب و مکمل مثل ( بنفش و زرد – ابی و نارنجی –  سبز و قرمز ) استفاده کند.استفاده از لباس های در یک طیف رنگی هم در جذب نگاه مشتری تاثیر به سزایی دارد.

چیدمان مناسب لباس در مغازه

 

داشتن تعامل با مشتری :

داشتن تعامل یکی از استراتژی های مهم افزایش فروش است . وقتی فروشنده تعامل خوبی با مشتریان خود داشته باشد این تعامل باعث تبدیل کردن مشتری موقت به مشتری ثابت می شود.

 

 

تکنیک های برخورد با مشتری

 

فروشندگان خوب استراتژی های گوناگونی برای برخورد با مشتری دارند که در ادامه به تعدادی اشاره میکنیم.

 

استراتژی تاثیر گذاری بر مشتری

استفاده از کلمه ی شما و شخصی سازی مکالمات

حذف جملات دستوری و تبدیل انها به درخواست مودبانه

به زبان مشتری و با توجه به نیاز او صحبت کنید

برای هر موردی که در مکالمه استفاده میکنید دلیل داشته باشید

(چون بیشتر خریدها احساسی انجام میشود ولی منطقی توجیه میشود.پس به مشتری یک سری دلیل منطقی بدهید که دیگرانو باهاش توجیه کنه.)

 

وظایف قروشنده لباس

استراتژی تبدیل مشتری شاکی به مشتری وفادار:

 

مشتری شاکی همیشه چیز بدی نیست.نگران کننده مشتری هایی هستند که در سکوت مجموعه ی مارا برای همیشه ترک میکنند.مشتری هایی که شکایت میکنند در واقع یک فرصت به ما میدهند تا بررسی کنیم و مشکلاتمون را رفع کنیم.

تکنیک : اول از همه توجه به این نکته که بی توجهی به این گونه مشتریان باعث دامن زدن به عصبانیت انها میشود پس باید کاری کنیم که چه حق با مشتری باشد و چه نباشد مشتری با رضایت از مجموعه ما خارج شود.

دو سوالی که باید از مشتری شاکی پرسید:

مشتری چرا ناراحته؟ حتی اگر دلیل ناراحتیشو میدونید خودتون قضاوت نکنید و حتما ازش بپرسید تا خودش صحبت کنه .

فروشنده ی حرفه ای : خیلی دوست دارم شما خوشحال از مجموعه ی ما بیرون برید.میتونم ازتون بپرسم چه اتفاقی افتاده و چی ناراحتتون کرده؟

دومین سوال : انتظار مشتری چیه؟چه بتونید انتظارشو براورده کنید و چه نتونید این سوالو ازش بپرسید تا از حسن نیتتون مطلع بشه.

فروشنده ی کاربلد: میخوام مطمئن بشم شما خوشحال از مجموعه ی ما خارج میشید.میتونم بپرسم چه کمکی از دست من برمیاد ؟

نتیجه : پیدا کردن راه حل برای حل مشکل مشتری

مسئولیت اتفاقی که افتاده رو بر عهده بگیرید.فرقی نمیکنه کم کاری از شما بوده یا شخص دیگری.مشکل مشتری باید حل شود. این اطمینان رو به مشتری بدهید که مشکل رو پیگیری و حل میکنید.

یک فروشنده ی خوب با این تکینک ساده باعث تبدیل شدن مشتری شاکی به مشتری وفادار میشه.این شخص شاکی با توجه به پیگیری های مجموعه نه تنها خودش جذب میشه بلکه گاهی مجموعه رو به دوستان و اشنایان هم معرفی میکنه .

 

( وفاداری مشتری به این معنی است که یک مشتری بجای اینکه تنها یکبار از ما خرید کند به صورت مداوم و دائمی مشتری ما شود و از ما خرید کند.و همچنین خرید از شما را به دیگران توصیه کند.)

 

از دیگر راه های وفادار کردن مشتری تعامل و ارتباط مکرر با مشتری است که باعث پررنگ شدن نقش فروشگاه ما در ذهن مشتری میشود.

کیدی پوش
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *