همه چیز در مورد چاپ زول

آنچه در این مقاله می خوانید...

همه چیز در مورد چاپ پلاستیزولنگهداری از چاپ زول
چاپ زول لباس بچه گانه

در این مقاله از وبلاگ کیدی پوش با شما مشتری گرامی همراه هستیم تا در خصوص پرکاربردترین نوع چاپ لباس های بچه گانه با شما صحبت کنیم.

لباس های بچه گانه تنوع بی نظیری از طرح و رنگ هستند. مشاهده کرده اید با آمدن شخصیت های کارتونی جدید، بلافاصله آن را بر روی لباس های بچه گانه مشاهده می کنید. این نقش های با استفاده از جوهر مخصوصی به اسم جوهر پلاستیزول بر روی تیشرتها و لباس های بچه گانه دخترانه و پسرانه چاپ می شوند.

چاپ زول لباس بچه گانه

همه چیز در مورد چاپ پلاستیزول

یکی از چاپ های بسیار پر کاربرد در پوشاک بچه گانه مخصوصا تیشرت ها چاپ پلاستیزول می باشد که در بازار اصطلاحا به آن چاپ زول گفته می شود. این چاپ بر روی سطح پارچه قرار می گیرد و به درون بافت پارچه نفوذ نمی کند.

دوام این نوع چاپ بسیار بالاست بطوریکه گاها خود لباس در اثر استفاده زیاد مستعمل و پوسیده می شود اما چاپ آن کماکان سالم می باشد. درخشش و شفافیت چاپ زول برای سال ها حفظ می شود.

می توان انواع جلوه های ویژه مانند درخشش در تاریکی (که اصطلاحا به آن فلور می گویند و مخفف فلورسانت است)، اکلیل و … را به جوهر پلاستیزول اضافه نمود و جلوه های خاصی به لباس های بچه گانه بخشید.

چاپ زول نسبت به دیگر چاپ ها تنفس کمتری دارد که در انتخاب تیشرتهای با چاپ زول بزرگ برای مصارف ورزشی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نگهداری از چاپ زول

تیشرت بچه گانه عمده

 

برای براق نمودن چاپ های زول یک کاغذ ورنی روی چاپ گذاشته می شود و بعد از آن پرس گرم صورت می گیرد. اما در نوع مات این ورقه ورنی وجود ندارد. چاپ های مات زول نسبت به نوع براق آن دوام بیشتری در شست و شو دارند زیرا در نوع مات، جوهر در عملیات حرارتی در مدت زمان بیشتری روی پارچه می نشیند اما مدل های براق با پرس گرم و در مدت زمان کوتاه تری روی پارچه می نشینند و همین موضوع باعث چسبندگی کمتر این چاپ می گردد.

به دلیل ماهیت پلاستیکی چاپ زول، در معرض دماهای بسیار بالا، ذوب می گردد. بنابراین پیشنهاد می شود لباس های دارای چاپ زول بصورت مستقیم اتو نشوند. می توان پارچه ای روی چاپ انداخت و با دمای پایی آن را اتو کرد تا حالت صاف و خوش فرم به خود بگیرد.

جوهرهای استفاده شده در چاپ های زول نیز تاثیر به سزای بر روی شفافیت، رگه رگه نشدن در مقابل کشش و دوام بالا دارند. در حال حاضر بهترین جوهر چاپ زول موجود در کشور نوع ترکیه ای آن می باشد که بر روی تیشرتهای با قیمت های بالاتر قابل مشاهده است.

 

کیدی پوش
1

یک پاسخ به “همه چیز در مورد چاپ زول”

  1. سلام وقت بخیر یه سوال درباره پرس چاپ زل داشتم من خودم تولید کننده پوشاک بچگانه هستم در گلستان بعضی مواقع وقتي پارچه بعد از برش برای چاپ ارسال میشه بعد از پرس پارچه از حالت خود خارج شده وکج به دست ما میرسه پارچه ما هم لاکرادار هست میخواستم بدونم چه درجه ای وثانیا ای را برای پرس روی پارچه باید استفاده کرد ممنون میشم راهنمایی کنید که بعد از پرس حالت خود را از دست نده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *