تعداد در جین و سایزبندی لباس بچه گانه عمده

آنچه در این مقاله می خوانید...

تعداد در جین و نیم جینمعانی سایز بندی های لباس بچه گانه
سایزبندی لباس بچه گانه

یکی از اولین سوالاتی که برای شروع کار لباس بچه گانه و خرید عمده لباس پیش می آید، معانی عبارت های “تعداد در جین”، “تعداد در هر بسته”، “رنگ بندی میکس”، ارتباط سایزبندی های عنوان شده با سنین مختلف کودکان، تفاوت سایزبندی بلوز شلوار و شلوار تک و اینطور اصطلاحات می باشد.

در ادامه با این مطلب از کیدی پوش همراه باشید تا بصورت کامل به این اصطلاحات بپردازیم. اطمینان می دهیم پس از خواندن این مطلب، در خرید عمده لباس بچه گانه حرفه ای تر عمل می کنید.

تعداد در جین و نیم جین

تعداد در جین

عبارت “یک جین” به تعداد ۱۲ عدد اشاره دارد. اما در پوشاک بچه گانه بعضا مشاهده می کنیم در توضیحات محصول نوشته می شود جین ۸ عددی، جین ۶ تایی و .. که منظور بسته های ۸ عددی و بسته های ۶ عددی است که بهتر از به جای عبارت “تعداد در جین” از عبارت ” تعداد در بسته” استفاده شود.

منظور از نیم جین نیز در اصطلاحات خرید عمده لباس بچه گانه، اشاره به نصف بسته دارد. برای مثال اگر بسته کامل یک لباس ۸ عددی است، نیم جین آن ۴ عددی می باشد.

البته در بسته هایی که تعداد آن ها بالاتر است، مثلا ۲۴تایی، به هر تعداد سفارش کمتر از این تعداد نیم جین گفته می شود. مثلا اگر مشتری درخواست ۹ تایی و یا ۱۸ تایی داشته باشند اصطلاحا می گوییم مشتری درخواست نیم جین دارد.

مشتری هایی که به دنبال مدیریت بودجه و خرید با تنوع بیشتری هستند برخی اوقات تقاضای خرید نیم بسته یا طوری که در بازار مصطلح شده “نیم جین” می کنند.

در این مواقع معمولا انتخاب رنگ ۵۰ درصد با مشتری می باشد. زیرا هر کاری معمولا چند رنگ پر فروش و چند رنگ معمولی تر دارد که در حالت انتخاب نیم جین معمولا یک رنگ پر فروش توسط مشتری انتخاب و رنگ دیگر به انتخاب انبار گذاشته می شود.

 

علت تعداد در جین

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در توضیحات این محصول نوشته شده بسته بندی های ۱۲، ۱۸ و … . در اینجا قصد داریم دلیل این تعداد در بسته ها را توضیح دهیم. تعداد در بسته بندی ها به دو عامل بستگی دارد:

  1. ۱- سایزبندی کار
  2. ۲- رنگ بندی محصول

برای مثال در مورد این محصول مشاهده می کنید در ۶ رنگ ارائه شده و ۶ سایزبندی دارد (از ۷۰ تا ۹۵). تعداد در بسته کامل این محصول به اینصورت محاسبه می شود:

تعداد رنگ × تعداد سایز =  تعداد در بسته کامل

که برای این محصول عبارت است از:

۶رنگ × ۶سایز = ۳۶ عدد

حال اگر مشتری تعداد کمتری از این کار را بخواهد، تنها می توان تعداد رنگ بندی را کاهش داد و سایزبندی کامل می ماند. برای مثال اگر به جای ۶ رنگ، ۳ رنگ برای مشتری فاکتور شود تعداد در بسته ۱۸ عدد می شود:

۳رنگ ×۶ سایز = ۱۸ عدد

یا برای مثال محصول بلوز شلوار بچه گانه زیر را در نظر بگیرید:

بسته بندی لباس بچه گانه

همانطور که مشاهده می کنید سایز بندی این محصول از ۳۵ تا ۵۰ و در نتیجه ۴ سایزی می باشد (در ادامه این نوشته به معانی این سایزبندی ها و اینکه هر سایز متناسب با کدام سن کودک می باشد صحبت می کنیم).

با ۶ رنگی که در تصویر مشاهده می کنید، بنا به فرمول گفته شده، بسته کامل این کار ۲۴ عددی می باشد. تعدادی که در ادامه پست نوشته شده است (۱۲ یا ۸ عددی) به ترتیب متناسب با انتخاب ۳ و ۲ رنگ می باشد.

 

معانی سایز بندی های لباس بچه گانه

برخی اوقات در توضیح سایز بندی لباس بچه گانه مستقیما بازه سنی نوشته می شود. این مورد بیشتر برای محصولات وارداتی صحت دارد زیرا قواره های تولیدی این کشور ها اندکی با قواره های تولیدی لباس بچه گانه در ایران تفاوت دارد و به همین خاطر هنگام عرضه لباس بچه گانه خارجی، وارد کنندگان مشخصات آن ها را بر اساس سن عنوان می کنند.

برای مثال این محصول که در اینستاگرام لباس بچه گانه کیدی پوش قرار داده شده است را مشاهده بفرمایید:

لباس بچه گانه چینی

این کاپشن فانتزی وارداتی برای یک سال تا پنج سال مناسب است.

اما اکثر لباس های بچه گانه که در کانال ها و پیج های عمده فروشی مشاهده می کنید، با یکسری از اعداد سایزبندی محصول را شرح داده اند. برای مثال این کار را مشاهده کنید:

تولیدی لباس بچه گانه

سایزبندی این کار ۵۵ تا ۶۰ ذکر شده است. در جدول زیر تناسب حدودی سایزبندی با سن کودک درج شده است:

سایزبندی لباس بچه گانه

در تصویر بالا سایز بندی بلوز شلوار و بلوز تک در جدول بالا سمت راست آورده شده است. جدول سمت چپ تصویر نیز سایزبندی شلوار بچه گانه را نشان می دهد. توجه داشته باشید این سایزبندی ها حدودی بوده و بنا به سایز استاندارد کودکان در نظر گرفته میشود.

اعدادی که در سایزبندی لباس کودک به کار می رود اشاره به قد کار دارد. برای مثال بلوز یک ست سایز ۵۵ باید قدی برابر با ۵۵ سانت داشته باشد. و یا شلوار سایز ۸۰، قد ۸۰ سانتی متری دارد. 

ممنون از شما خواننده گرامی که در این مطلب همراه ما بودید. امیدواریم توانسته باشیم مطلب مفیدی در خصوص تعداد در بسته بندی های لباس های بچه گانه، سایزبندی و خرید عمده لباس کودک خدمتتان ارائه کرده باشیم.

هر سوالی داشتید در این خصوص داشتید، می توانید در کامنت های این پست مطرح نمایید.

کیدی پوش
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *