آموزش فروشندگی لباس بچه

آنچه در این مقاله می خوانید...

۵ نکته مهم در آموزش فروشندگی لباسنکات طلایی تبدیل شدن به فروشنده حرفه ای در حوزه پوشاکفوت و فن فروشندگیوفادار کردن مشتریاننکات فروشندگی لباس بچه
آموزش فروشندگی لباس بچه

به نظر بسیاری از مردم فروشندگی در مغازه کار آسانی است که بدون آموزش و اطلاعات از عهده ی هر کسی برمی آید و حتی بدون فوت و فن فروشندگی و دانش و مهارت هم میشود فروخت.

واقعیت این است که فروشنده ای که مهارت و شناخت کافی نداشته باشد نمیتواند موفق شود و فروش چندانی نخواهد داشت چون جهان فروش به سرعت در حال گسترش است و تنها فروشنده ای میتواند در آن رقابت کند که از شناخت کافی برخوردار باشد.

یک فروشنده همواره با چالش های زیادی روبروست پس باید همواره به فکر ارتقا خود باشد ، با تکنیک ها و روش های جذب مشتری اشنا باشد و در راستای افزایش فروش از انها بهره  بگیرد .

در ادامه  این مطلب با کیدی پوش همراه باشید .

فوت و فن مغازه داری

۵ نکته مهم در آموزش فروشندگی لباس

 

۱-داشتن تخصص شغلی

در دنیای بروز الان،خریدارها بسیار اگاه هستند و حدود ۸۳ درصد مشتریان معتقدند که نسبت به فروشنده ها اطلاعات بیشتری دارند .

پس شما به عنوان یک فروشنده پوشاک کودک وظیفه دارید با مطالعه اگاهی خودتون رو بالا ببرید و به مشتری اطلاعاتی بدید که خودش نمیدونه و اینطوری باعث جذب مشتری و افزایش اطمینان اون به خودتون می شوید .

 

۲-داشتن رفتار دوستانه

فروشندگی جزو مشاغلی است که با مردم سرو کار داره.طوری برنامه ریزی کنید که با صد مشتری اولتون دوست بشید.پس اگر مشتری شما با شما احساس صمیمیت و راحتی کنه حتی اگر از شما خرید نکنه قطعا شما رو به دیگران معرفی میکنه‌ .

 

۳-فروش با هدف کمک به دیگران

فروشنده ی خوب کسیه که اعتقادش بر این باشه که باید با محصولات و خدماتش به زندگی بهتر و با کیفیت تر مشتریانش کمک کنه.پس در مورد محصول یا خدماتی که ارائه میده اطمینان داره و با صداقت کامل مشتری رو راهنمایی میکنه و اگر قولی میده حتما بهش پایبنده .

 

۴-مهارت گوش دادن فعال

یک فروشنده ی موفق در اولین قدم خودش رو به جای مشتری قرار میده تا بفهمه نیاز واقعی مشتری چیه و دقیقا چه خدمت یا محصولی مورد نظرش هست.به حرف های مشتری گوش میده و در نهایت محصولی رو بهش معرفی میکنه که مشتری ازش راضی باشه و مشکلش رو برطرف کنه .

 

۵-صبور بودن

به عنوان یک فروشنده گاهی مجبورید با مشتری هایی سرو کله بزنید که کند عمل میکنند.خودشون نمیدونند چی میخوان و حتی گاهی بعد از مدت زیادی که وقت میزارید و بیشتر محصولاتتونو بهشون معرفی میکنید بدون اینکه خرید کنند مغازتون رو ترک میکنند.پس باید در مواجهه با این گونه مشتریان صبور باشید و به خوبی راهنماییشون کنید تا خاطره ی خوبی از شما در ذهنشون باقی بمونه .

 

آموزش فروشندگی لباس بچه

 

نکات طلایی تبدیل شدن به فروشنده حرفه ای در حوزه پوشاک

 

رفع نگرانی مشتری

 

مشتری: قیمت این محصول چقدره؟

فروشنده: ۱۲۰ تومن

مشتری: ممنون (یعنی خداحافظ من رفتم)

فروشنده ی معمولی: خواهش میکنم

فروشنده ی حرفه ای: خواهش میکنم پس این محصول رو برمیدارید (بدم خدمتتون)

مشتری: نه ممنون باید فکرامو بکنم.

فروشنده ی حرفه ای: مسئله خاصی نگرانتون کرده ؟اگر سوالی هست بفرمایید من راهنماییتون میکنم

نتیجه گیری اینکه وقتی مشتری میگه برم فکرامو بکنم یعنی از چیزی نگران هست و شما به عنوان یک فروشنده باید روانشناسی کنی و سوال بپرسی .مشتری وقتی به سوالات شما پاسخ میده شما بلاخره علت رو متوجه میشید .

 

آموزش فروشندگی لباس بچه

فوت و فن فروشندگی

قیمتتون خیلی بالاست ، جای دیگه ارزون تر میدن!این دو جمله اعتراضیه که ممکنه از خیلی از مشتری هاتون بشنوید .پس بهتره مکالمه ی اصولی این شرایط رو یاد بگیرید .

مشتری: قیمتتون خیلی بالاست

فروشنده معمولی: نه محصول ما نسبت به محصولات مشابه قیمت مناسبی داره (یعنی شما در جریان قیمتا نیستی)

مشتری: قیمتتون خیلی بالاست.

فروشنده حرفه ای : بله کاملا حق با شماست.اما این محصول ویژگی های منحصر به فردی نسبت به محصولات مشابه داره )بیان ویژگی ها و مزایا )

 

مشتری: جای دیگه ارزون تر میدن!

فروشنده معمولی: کیفیت محصولاتشون پایینه.به همین خاطر ارزونتر میدن .

 

مشتری: جای دیگه ارزون تر میدن !

فروشنده حرفه ای : بله کاملا حق با شماست .مشتریان قبلی ماهم این موضوع رو بیان کردن.اما وقتی از محصولات ما استفاده کردند متوجه تفاوت های اون با سایر محصولات شدند.

 

وفادار کردن مشتریان

با این سه روشی که بهتون پیشنهاد میکنیم مشتریان را به خودتون وفادار کنید .

پیشنهاد ویژه بده : همیشه برای مشتریانی که قبلا یکبار ازتون خرید کردن یه پیشنهاد ویژه داشته باشید.مثلا تخفیف ده درصدی فقط مخصوص شما که از مشتریان خاص ما هستید.

 

به اعتراض ها رسیدگی کن : مشتری اگر بعد از خرید اعتراضی داره حتما به اعتراضش رسیدگی کن.

مثال : کاملا درک میکنم که چقدر ناراحت هستید.اجازه بدید ببینم چطور میتونم کمکتون کنم.

 

از مشتری تشکر کن : وقتی مشتری خرید میکنه ازتون ، حس قدرشناسیتونو صادقانه بهش انتقال بدید.

مثالا بگید اقا یا خانم … ، ممنونم که به ما اعتماد کردید و این برای ما خیلی ارزشمند هستش.

 

 

نکات فروشندگی لباس بچه

اگر شما مغازه ی لباس بچگانه دارید یا میخواهید به صورت انلاین این کار را انجام دهید لازم است به چند نکته در مورد فروش لباس کودک توجه نمایید که باعث افزایش مشتری و فروش بیشتر شما میشود

 

لباس برای سنین مختلف

سعی کنید برای سنین مختلف از نوزادی تا نوجوانی لباس داشته باشید.در این صورت خانواده ای که چند بچه در سنین مختلف دارد به راحتی میتواند از مغازه ی شما خرید کند.این نکته حتی در فروش انلاین هم یک مزیت محسوب میشود چون خانواده مجبور نیست برای خرید هر بچه یک هزینه ی پست جداگانه پرداخت کند.

 

مدل های جذاب

اگر شما صاحب یک انلاین شاپ لباس کودک هستید ، سعی کنید از لباس هایی زیبا که در قالب عکس ژورنالی تن کودکان هستند استفاده کنید و در صورتی که به صورت حضوری فعالیت میکنید از طرح های جذاب در ویترین و قفسه های مغازه خود استفاده کنید. لباس های رنگی هم باعث جذاب شدن ویترین و هم جذب کودکان میشود.

 

استفاده از جنس های مناسب کودکان

از انجایی که بچه ها پوست لطیف و حساسی دارند در انتخاب جنس لباس انها باید دقت کرد چون این مسئله برای خانواده ها بسیار با اهمیت است و معمولا در هنگام خرید بیشتر مدلهایی را که لطیف و با کیفیت هستند انتخاب میکنند.

مثلا لباس هایی که در انها از نخ و الیاف طبیعی استفاده شده بسیار مناسب کودکان هستند چون باعث حساسیت های پوستی نمیشوند ، همچنین دوام بالایی دارند و در اثر استفاده ی مداوم و شست و شوی زیاد پاره نمیشوند.

 

جنس خوب ، فروش خوب

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که میگوید جنس خوب روی زمین نمی ماند.کیفیت مناسب یک لباس تضمین فروش ان حتی در شرایط رکود بازار است .کیفیت و مرغوبیت یک لباس بهترین و ارزانترین راه تبلیغ است و باعث میشود نام فروشگاهتان سر زبان ها بیوفتد.

 

ابتکار و خلاقیت

اگر در چیدمان مغازه و یا نحوه ی ارائه و فروش محصول خود کمی خلاقیت به خرج دهید نام مغازه ی شما برای همیشه در ذهن مشتریانتان رقم میخورد.با خلاقیت همیشه از رقبای خود جلوتر خواهید بود.

کیدی پوش
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *